Na początek kilka fotek bo wstępu i tak nikt nie czyta :
Odcinek 8 - zasady SOLID
Najpierw kilka uwag w kontekście zawartości odcinka. Zasady SOLID są opisane na przynajmniej tuzinie stron (ot chociażby tutaj --> http://en.wikipedia.org/wiki/SOLID_(object-oriented_design)) lecz niech dostępność treści czytelnika nie zmyli - te zasady trzeba zrozumieć i poczuć a nie tylko przeczytać.
W Javie - czy się chce czy nie - to klasę przynajmniej jedną trzeba napisać ale sam fakt uwiecznienia w IDE słowa class nie naznacza rozwiązania określeniem obiektowy - można dalej kaleczyć pozagnieżdzane IFy i FORy wewnątrz klasy. Dlatego też wszelkie materiały i prezentacje, które starają się wytłumaczyć suchą teorię na bogatych przykładach powinny cieszyć się dużym zainteresowaniem. A ponieważ Robert C. Martin stara się przy okazji robić edukację na wesoło i dodaje trochę wygłupów to też wspomnienia z prezentacji powinny się mocniej wbić w głowę.
Licencja na seans przewidywała 50 osób - przyszło około 30. Trochę szkoda. Ludzie : jeśli to widzieliście w firmie czy tam dobiliście się do tego innymi kanałami to zawsze czujcie się zaproszeni do dyskusji na grupie po zakończeniu odcinka.
Sponsorzy
Wiadomo, że odcinek sam się nie kupił - tym razem sponsorem była firma http://sidnet.pl/
Poprzednie odcinki sponsorowali :
- Clean Code + Names - http://www.mobica.com
- Functions - http://www.cybercom.com/
- Function Structure - http://www.natek.eu/pl/
- Form - http://www.rulefinancial.com/
- TDD Part 1 - http://www.symphonyteleca.com/
- TDD Part 2 - http://www.bnsit.pl/
- Architecture, Use Cases, and High Level Design - http://mobilems.pl/
Następne spotkanie
W ten czwartek Andrzej Jóźwiak przedstawi : "Data Oriented Design - Czyli dlaczego niepotrzebne nam hierarchie klas w grach?". Strona spotkania : Strona spotkania
Szukamy sponsorów kolejnych odcinków - koszt licencji 60USD. Forma sponsoringu = umowa darowizny
ReplyDelete