Sunday, January 19, 2014

Data Oriented Design - Czyli dlaczego niepotrzebne nam hierarchie klas w grach

Prelegent : Andrzej Jóźwiak z Mobici

Andrzej w trakcie prezentacji opowiedział o alternatywnym do obiektowego podejściu przy tworzeniu gier - Data Oriented Design. Można sobie kliknąć w link powyżej aby zobaczyć o co chodzi.

Fotki

Każdy prelegent może liczyć na kilka słów wsparcia od prezesa

Okazuje się, że Battle City z nintendo (czy pegasusa) nie był przykładem rozwiązania obiektowego, więc gra w tanka nie liczy się do lat doświadczenia OOP w CV

Andrzej zbiera energię i zamierza puścić Dragonballa.

Na wykład przyszło prawie czterdzieści osób (w książkach od marketingu radzą aby pisać prawie czterdzieści a nie ponad trzydzieści)

Gra - powstanie styczniowe

Okazuje się, że jeśli chodzi o pisanie gier to Andrzej z niejednego pieca chleb jadł. Poniżej link do gry stworzonej przez "Andrzeja + koledzy". Zapraszamy do zapoznania się:

Może to też będzie zachęta dla ludzi, którzy mają jakieś produkty i mogą je powiązać z ciekawą i wartościową prezentacją. Wy robicie prezentację i spełniacie misje edukacyjną a my umieścimy linki do produktów na różnych kanałach - i wilk syty i owca cała.

Konkurs na najlepszego prelegenta 2013

Nagrodą był uścisk ręki prezesa oraz wolny termin na następną prezentację. Nagrodę otrzymał Paweł Włodarski - a ponieważ to ja w sumie piszę ten tekst to moja wrodzona skromność nie pozwala mi dalej chełpić się tym faktem. Wspomnę jedynie iż każdy powinien ten fakt traktować jako zachętę do robienia prezentacji gdyż ja nawet nie jestem w stanie poprawnie wymówić swojego nazwiska a jednak ludziom prezentacje się podobają (no chyba, że to właśnie dla tego im się podobają - jak w "Zywocie Briana" ;))

Następna prezentacja

Następna prezentacja jest zaplanowana na 6 lutego : temat Drools. Oczywiście jak ktoś chciałby zrobić coś w innym terminie niech śmiało się zgłasza.

4 comments:

  1. Drools na razie wstępnie, ale po Twojej zapowiedzi Przemek Różycki musi się podjąć :)

    ReplyDelete
  2. Nie dragonballa tylko kamehameha ;)

    ReplyDelete
  3. Dzieki za linka do prezentacji - bardzo ciekawa (+duzy plus dla Andrzeja za prezentacje, ktora ma sens jak sie ja czyta nie slyszac wykladu).

    ReplyDelete